Nabór na stanowisko do spraw świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych - umowa na zastępstwo
- Szczegóły
- Kategoria: Nabory na wolne stanowiska
- Opublikowano: środa, 08 wrzesień 2021 08:24
- Super User
- Odsłony: 129
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Bytomiu Odrzańskim
- Sadowa 4, 67-115 Bytom Odrzański
Ogłasza nabór na stanowisko do spraw świadczeń rodzinnych
i alimentacyjnych
Forma zatrudnienia: umowa na zastępstwo, cały etat
Przewidywany termin zawarcia umowy: październik 2021 r.
Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- wykształcenie wyższe, średnie
- dobra znajomość przepisów:
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- oraz o systemie ubezpieczeń społecznych, świadczeniach zdrowotnych, a także funkcjonowaniu samorządu terytorialnego,
- znajomość zasad rozliczania funduszu alimentacyjnego i świadczeń rodzinnych,
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na tym stanowisku,
- nieposzlakowana opinia
- obsługa pakietu Microsoft Office.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi urządzeń i sprzętu biurowego,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- terminowość w realizowaniu zadań,
- umiejętność pracy w zespole,
- dobra organizacja pracy,
- rzetelność, skrupulatność, uczciwość,
- komunikatywność i odporność na stres.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Udzielanie informacji dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych,
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych
- prowadzenie postępowań w zakresie spraw dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych
- gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich rodzin w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych, ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych
- analiza sytuacji z zakresu płynności i terminowości realizacji świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych w celu właściwej organizacji pracy i wywiązania się z terminów ustawowych wynikających z obowiązujących przepisów,
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu,
- prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych
- współdziałanie w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, urzędami skarbowymi, sądami i komornikami, z zakładami karnymi, ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, powiatowymi urzędami pracy, zakładami pracy, szkołami, policją, prokuraturą i innymi instytucjami,
- współdziałanie z innymi działami w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień,
- współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego z marszałkami województw, regionalnymi ośrodkami polityki społecznej oraz urzędami wojewódzkimi,
- przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
- zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych także po ustaniu zatrudnienia,
- ochrony danych osobowych przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem,
- uwierzytelnianie kopii dokumentów dotyczących działu,
- wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem działu.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny - opatrzony własnoręcznym podpisem;
- życiorys zawodowy (CV) - opatrzony własnoręcznym podpisem,
- kwestionariusz osobowy, zgodnie z załączonym wzorem - opatrzony datą
i własnoręcznym podpisem; - kserokopie wymaganych dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dyplomów i świadectw ukończenia innych form podnoszenia kwalifikacji,
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii - opatrzone własnoręcznym podpisem ,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na tym stanowisku – opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata od kiedy może nastąpić zatrudnienie - opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji - opatrzone własnoręcznym podpisem
- podpisaną klauzulę informacyjną dla osoby rekrutowanej zgodnie z RODO
UWAGA!
List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
„Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 poz. 1282 ze zm.)”
Należy składać wyłącznie dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej - bez załączania dokumentów dodatkowych, takich jak: kserokopii dowodu osobistego, kserokopii paszportu, kserokopii prawa jazdy itp.
Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu – budynek bez windy, bez podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze w pomieszczeniu nie dostosowanym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Termin i miejsce składania ofert:
Dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Nabór na stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych" należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej lub pocztą na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
- Sadowa 4
67-115 Bytom Odrzański
w terminie do dnia 23 września 2021 r.
Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni mailowo lub telefonicznie o terminie i miejscu naboru.
Informacje o wynikach naboru umieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznych Urzędu Miasta Bytom Odrzański.
Przesłane oferty nie są zwracane i ulegają zniszczeniu po zakończeniu procedury naboru.
Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Bytomiu Odrzańskim jest niższy niż 6%.
Bytom Odrzański, dnia 07.09.2021 r.